buy

buy

  • ۰
  • ۰

تحقیق در مورد کیفیت

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 6

Customer Satisfaction Measurement

Mr. Shaahin Fayyazi

GLC Master Lead Auditor

چکیده:

امروزه می توان بحث کیفیت را به منزله محکمه ای دانست که در آن قاضی مشتری بوده و طرفین دعوا رقیبانی که هر کدام ادعا دارند محصولات و خدماتشان دارای کیفیتی برتر نسبت به طرف مقابل می باشد در این میان هر کدام از طرفین که بتواند دلایل محکمه پسندی در خصوص اثبات ادعای خود ارائه دهد از رای مثبت و طرف دیگر از رای نسبتا نامناسبی برخوردار خواهد بود لذا توجه به مقوله کیفیت که همانا درک دقیق نیازمندیهای پایه-عملکردی و مشعوف کننده مشتریان و تامین این نیازمندیها می باشد از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که رضایت مشتریان را بدنبال خواهد داشت و رضایت مشتریان افزایش سهم بازار را و افزایش سهم بازار افزایش میزان سودآوری را و میزان توان مالی قدرت نوآوری و ایجاد تسهیلات بیشتر برای مشتریان را و همینطور این چرخه حرکت خواهد نمود و در یک جمله رضایت مشتریان می تواند رای مثبت را در پی داشته و باعث ربودن گوی سبقت از رقبا باشد که این موضوع اصل رقابت سالم و جوانمردانه است بنا براین یکی از مهم ترین روشهای بازاریابی ارائه محصولات و خدمات با کیفیت می باشد. اما یک بحث : در بعضی از شرایط مشتری از خدمات و محصولات ما راضی است اما ترجیح می دهد از خدمات و محصولات رقیبان ما برخوردار شود در این موارد نیاز است که از میزان رضایت مشتریان آگاه باشیم تا با استفاده ار یک استراتژی مناسب خود را به حدی که برای مشتری قابل قبول باشیم برسانیم به همین منظور اندازه گیری رضایت مشتریان نیز از اهمیت به سزایی برخوردار است که مراحل اندازه گیری به شرح زیر را می طلبد:

گام اول: زمینه سازی

گام دوم: طرحریزی

گام سوم: شناسایی معیارهای کلیدی

گام چهارم: آماده سازی جمع آوری اطلاعات

گام پنجم: جمع آوری اطلاعات

گام ششم: تجزیه و تحلیل اطلاعات

گام هفتم: انجام اقدامات

مقدمه

. برای اینکه بدانیم وضعیت کیفیت محصولات و خدمات ما در مقایسه با رقبا چگونه است لازم است که در این محکمه حضور داشته باشیم و به نیازمندیهای مشتریان پاسخ دهیم لذا فبل از هرچیز باید بدانیم که این نیازمندیها کدامند؟ تا با براوردن آنها موجبات رضایت مشتریان را فراهم آوریم. اما از کجا بدانیم که مشتری از محصولات و خدمات ما راضی می باشد یا خیر؟ در این خصوص باید کانال های ارتباط با مشتری را در سازمان تعریف نموده و نظام مند نمود. پس در اینجا دو بحث موجود است درک نوع نیازمندیهای مشتری و سپس نظام مند نمودن ارتباط با مشتریان.

تا چه اندازه مشتری گرا هستید؟

ایا برای حفظ مشتریان خود استراتژی مشخصی دارید؟

ایا در مورد نیازها و انتظارات مشتریان تحقیق می کنید؟

ایا اهداف سازمان شما با نیازهای مشتریان متناسب است؟

ایا کارکنان از خواسته های مشتریان آگاهند؟

آیا کارکنان به اهمیت تامین نیازهای مشتریان پی برده اند؟

آیا تا به حال صرفا جهت کسب اطلاع از نحوه عملکرد محصولات و خدمات خود با مشتری ارتباط داشته اید؟

ایا می توانید پیش بینی کنید که مشتریان شما در سال اتی قصد خرید چه محصولات و خدماتی را دارند؟

ایا شاخصی برای تعیین سطح رضایت مشتریان تعریف کرده اید و ایا این شاخص را تحت پایش قرار می دهید؟

آیا ارتباطات خود را با مشتریان نظام مند نموده اید؟

توجه کنید که: به طور متوسط شرکت ها در هر سال بین 10 تا 30 درصد از مشتریان خود را از دست می دهند بدون آنکه بدانند:

کدامیک از مشتریان را از دست داده اند؟

چه موقع آنها را از دست داده اند؟

چرا آنها را از دست داده اند؟

با از دست دادن آنها چه میزان هزینه را متحمل شده اند؟

چه باید کرد تا اتفاقات مشابه رخ ندهد؟

انواع نیازمندیهای مشتریان :

قبل از پاسخگویی به سوالات فوق بهتر است مدل کانو را بررسی کنیم.

این مدل به بررسی انواع نیازمندیهای مشتریان می پردازد. این نیازمندیها عبارتند از : پایه – عملکردی و مشعوف کننده.

Basic Requirements:

تامین الزاماتی که مشتری ازآنها صحبت نمی کند یا حتی فکر بیان انها را نمیکند.چون تامین انها را قطعی می داند.

Performance Requirements:

تامین خواسته های بیان شده مشتری در قالب قرارداد یا ارائه سفارشات

Excitement Requirements:

پیش بینی مزیت هایی است که توسط مشتری بیان نمیشوند و مشتری انتظار تامین انها را ندارد .

با توجه به تعاریف فوق و شکل ترسیم شده چنین بر می آید که با گذشت زمان نیازمندیهای مشعوف کننده تبدیل به نیازمندیهای پایه شده و مجددا با توجه به تجربه استفاده از خدمات و محصولات مشعوف کننده ما و افزایش اطلاعات مشتریان در خصوص محصولات ما حدی بالاتر از حالت و کیفیت قبل در قالب نیازمندیهای عملکردی در قرارداد ها و سفارشات از ما درخواست خواهد شد. لذا لازم است که همواره سازمان بدنبال تحقیق در خصوص نیازمندیهای مشتریان باشد که این است معنی جمله ای تحت عنوان : نتیجه لطف مکرر حق مسلم خواهد بود. نمودار زیر نیز مبین همین مطلب می باشد.

برای درک بهتر موضوع نمودار زیر را برای خود تحلیل فرمایید

نمودار فوق را تحلیل و به آدرس زیر E-mail نموده و هدیه ای را از طرف شرکت لوید آلمان دریافت نمایید.

Fay@gl-group.com

لازم به ذکر است تحلیل این نمودار به همراه نام و تحلیل برنده در شماره بعدی ذکر خواهد شد.

نظام مندی ارتباط با مشتری:

1- ارتباط قبل از شروع ارائه محصولات و خدمات به مشتری شامل :

ارائه اطلاعات از سوی سازمان در خصوص توانمندیها سوابق خصوصیات محصولات و خدمات ( در قالب تبلیغات و اطلاع رساتی)

دریافت و پاسخگویی به استعلام ها

شرکت در مناقصات

عقد قراردادها انجام توافقات و پذیرش سفارشات

استخراج خواسته ها و اولویت های بیان شده و بیان نشده مشتری

2- ارتباط بعد از شروع ارائه محصولات و خدمات به مشتری شامل :

تکمیل اطلاعات مورد نیاز طرفین

ارائه خدمات یا تحویل محصول

تبادل اطلاعات در حین تولید و فراوری محصول یا ارائه خدمات

ارائه خدمات پس از فروش

دریافت و رسیدگی به بازخوردهای مشتریان

سنجش و کنترل سطح رضایت مشتریان

برای دسترسی به بهبود مداوم در سازمان که همانا رشد سازمان بر اساس نیازمندیهای مشتریان می باشد باید برای تک تک موارد فوق و در هر دو مرحله روشهای مناسبی در نظر گرفته شود. موضوع مورد بحث در این مجال آیتم آخر یعنی اندازه گیری رضایت مشتریان می باشد. برای انجام این کار مراحل زیر بایستی به مرحله اجرا در آید.

گام اول : زمینه سازی

این مرحله جزو مسئولیت های مدیریت بوده و شامل موارد زیر است:

- آگاهی مدیریت ارشد سازمان نسبت به ضرورت نظارت بر رضایت مشتری و ایجاد تعهد در این زمینه.

- ترویج فرهنگ مشتری مداری و انتقال اهمیت رضایت مشتری به سایر سطوح سازمان.

گام دوم : سازماندهی و طرحریزی

در این مرحله مدیریت سازمان باید با تعیین یک نفر مسئول نسبت به موارد زیر اقدام نماید.

- تعیین یک واحد سازمانی یا یک گروه کاری اندازه گیری رضایت مشتری متشکل از نمایندگان بخشهای سارمانی مختلف ودر صورت نیاز یک مشاور بیرونی.

- سازماندهی تیم از طریق تعیین و تدوین وظایف و مسئولیتها و نقش اعضا

- شناسایی و طبقه بندی مشتریان سازمان

- تصمیم گیری بر روی اهداف و دامنه مطالعه

- طراحی و تدوین برنامه پروژه شامل مراحل انجام کار مدت زمان هر مرحله و وظایف و مسئولیتهای طرفهای درگیر.









سایر محصولات :
تحقیق در مورد مدل سازمانی

لینک دانلود و خرید پایین...

تحقیق در مورد کیفیت

لینک دانلود و خرید پایین...

تحقیق در مورد فرایند تولید

لینک دانلود و خرید پایین...

تحقیق در مورد عدم سستی (مدیریت)1

لینک دانلود و...

تحقیق در مورد طراحی سیستم برنامه ریزی وکنترل تولید

لینک دانلود و خرید پایین...

تحقیق در مورد شناسایی مفهوم مدیریت آموزشی واصول آن

لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتفرمت فایل...

تحقیق در مورد شش سیگما

لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتفرمت فایل...

تحقیق در مورد شرکت فرش باستان یزد

لینک دانلود و...

تحقیق در مورد شرکت تجهیزات توربو کمپرسورنفت

لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتفرمت...

تحقیق در مورد شایسه سالاری

لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتفرمت فایل...

تحقیق در مورد سیستم مدیریت LMS

لینک دانلود و...

تحقیق در مورد سیاستهای مدیریتی

لینک دانلود و خرید...

تحقیق در مورد سیر تحول مدیریت منابع انسانی و امور کارکنان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتفرمت...

تحقیق در مورد زمینه های بنیادی مدیریت تحول

لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتفرمت...

تحقیق در مورد زمان سنجی

لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتفرمت...

تحقیق در مورد رویکرد تی ئی ای ام

لینک دانلود و خرید...

تحقیق در مورد روش تحقیق

لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتفرمت فایل...

تحقیق در مورد راهنمای کامل مدیریت

لینک دانلود و خرید...

تحقیق در مورد دمینگ

لینک دانلود و خرید...

تحقیق در مورد جستاری در کنترل کیفیت (Repaired)

لینک دانلود و...

تحقیق در مورد تولید ناب و افزایش بهره وری

لینک دانلود و خرید پایین...

تحقیق در مورد تولید ناب

لینک دانلود و خرید پایین...

تحقیق در مورد توسعه محصول جدید در اقتصاد مبتنی بر دانش

لینک دانلود و خرید...

تحقیق در مورد تغییرات سازمانی

لینک دانلود و...

تحقیق در مورد تعیین میزان ارتباط آموزشهای فنی و حرفه ای رسمی با دانش ها و

لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتفرمت...

تحقیق در مورد تعریف معماری سازمان و پیاده سازی سیستم جامع اطلاعاتی و اتوما

لینک دانلود و خرید پایین...

تحقیق در مورد تجزیه و تحلیل سیستم

لینک دانلود و خرید پایین...

تحقیق در مورد تجزیه و تحلیل ساختار سیستم

لینک دانلود و خرید...

تحقیق در مورد تجزیه و تحلیل سیستمها و روشها

لینک دانلود و...

تحقیق در مورد تبیین مولفه های مدل مدیریت بهره وری سبز

لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتفرمت فایل...

تحقیق در مورد برنامه ریزی ریاضی

لینک دانلود و خرید...

تحقیق در مورد برنامه ریزی آموزشی

لینک دانلود و...

تحقیق در مورد بررسی عوامل انسانی در محیط های کاری

لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتفرمت...

تحقیق در مورد اهداف اتاق بازرگانی بین المللی

لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتفرمت فایل...

تحقیق در مورد انگیزش در مدیریت

لینک دانلود و خرید پایین...

تحقیق در مورد انتخاب و معرفی محصول

لینک دانلود و خرید پایین...

تحقیق در مورد اصول مدیریت

لینک دانلود و خرید پایین...

تحقیق در مورد استراتژی تولید

لینک دانلود و خرید پایین...

تحقیق در مورد ارتباط بین مدیریت آموزش و یادگیری چیست؟

لینک دانلود و خرید پایین...

تحقیق در مورد ارائه یک سیستم خبره

لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتفرمت فایل...

تحقیق در مورد کارگاه اصول عملیات واحد (چربی ها) دانلود پروژه کارآفرینی و طرح توجیهی پرورش گل و گیاه زینتی ,wordدانلود پروژه کامل کارآفرینی و طرح توجیهی پرورش شترمرغ ,( به همراه آموزش پرورش شتر مرغ), wordپاورپوینت در مورد جعل اسناد و راههای مقابله با آن دانلود پروژه کامل کارآفرینی و طرح توجیهی پرورش شترمرغ ,( به همراه آموزش پرورش شتر مرغ), wordدانلود پروژه کارآفرینی و طرح توجیهی پرورش گل و گیاه زینتی ,wordپروژه کار آفرینی راه اندازی مجتمع پرورش شتر مرغتحقیق در مورد اثرات قاچاق کالا دانلود کارآفرینی طرح توجیهی پرورش شترمرغ دانلود کارآفرینی و طرح توجیهی پرورش ماهی کپوردانلود پروژه جامع کارآفرینی و طرح توجیهی تولید صندلی پلاستیکیدانلود زندگی نامه فردوسی , word پروژه کار آفرینی انواع پست های فشار قوی,word دانلود کارآفرینی و طرح توجیهی آموزشگاه موسیقی ,wordدانلود پروژه کارآفرینی تولید الکل صنعتی از خرما, wordدانلود مقاله جامع و کامل انواع گیت در معماری کامپیوتر , wordتحقیق در مورد کارآفرینی در مدیریت علوم انسانیتحقیق در مورد کارگاه اصول عملیات واحد (چربی ها) دانلود مقاله زندگی نامه عطار نیشابوری , word طرح توجیهی گلخانه(خیار – گوجه فلفل بادمجان) (بافرمت word)سال 95کارآفرینی و طرح توجیهی تولید مبلمان کارآفرینی و طرح توجیهی تولید خودکار طرح توجیه فنی مالی و اقتصادی تولید نئوپان از برگ درخت خرما (بافرمت word)سال 95دانلود پروژه کارآفرینی و طرح توجیهی تولید تولید ترانس ,word طرح توجیهی گلخانه(خیار – گوجه فلفل بادمجان) (بافرمت word)سال 95 توضیحات بیشتر - دانلود طرح توجیهی تولیدقطعات بتنی (کارگاه بلوک سازی) (بافرمت word)سال 95 توضیحات بیشتر - دانلود طرح توجیه فنی مالی و اقتصادی مرغداری (بافرمت word)سال 95 توضیحات بیشتر - دانلود طرح توجیه فنی مالی و اقتصادی تولید نئوپان از برگ درخت خرما (بافرمت word)سال 95 توضیحات بیشتر - دانلود طرح توجیه فنی مالی و اقتصادی تولید سبد (بافرمت word)سال 95 توضیحات بیشتر - دانلود طرح توجیهی فنی فرایند تولید رب (بافرمت word)سال 95 توضیحات بیشتر - دانلود طرح توجیهی کارخانه رب (بافرمت word)سال 95 توضیحات بیشتر - دانلود طرح توجیه فنی مالی و اقتصادی بازیافت مواد پلاستیکی (بافرمت word)سال 95 توضیحات بیشتر - دانلود دانلود پروژه بررسی میزان کاهش آلایندهای خروجی اگزوز دراثرسرویس و تنظیم موتور خودرو دانلود پروژه کامل بررسی کانیهای در بردارنده‌ عناصر نادر خاکی شامل : مونازیت ، باستنازیت و زینوتایم و کاربرد آن در ایران(با فرمت ورد)دانلود مقاله کامل تبیین چشم انداز نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران در بسترجهانی شدنپاورپوینت درباره درباره نور پاورپوینت درباره فرایند جوشکاری پلاسما پاورپوینت درباره غشا, فیلتراسیون و انواع غشا پاورپوینت درباره فرآورده های شیلاتپاورپوینت درباره عوامل ضد میکروبی طبیعی و بازدارند در شیر پاورپوینت درباره خط ویژوال کارآمد زیر تکنیک هایی برای روبات موبایل پاورپوینت درباره حماسه سیاسی
کلمات کلیدی :اندازه گیری رضای شروع ارائه محصولا گیری رضای مشریان جمع آوری اطلاعاگام رضای مشریان نیازمندیهای مشریان اندازه گیری مشعوف کننده رضای مشری گیری رضای ارائه محصولا نظام مند این نیازمندیها مشریان محصولا نیازمندیهای سازمان ارائه ارباط
  • ۹۶/۰۶/۱۱
  • مجید ایرانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی